AQUEST VÍDEO ENS APROXIMA A L'OBRA DE ISHIDA KAZUYA I AL SEU PROCÉS DE CREACIÓ…
Thérèse Lebrun: L’herbari de porcellana

Descobrim amb aquest video de la sèrie «Retrats d’artistes» el taller de Thérèse Lebrun i el seu herbari de porcellana
La Thérèse Lebrun, mestra artesana belga, recull llavors, branques i fruits secs en la natura. Tots aquests elements els combina amb paper de porcellana, un material blanc molt fi que es torna translúcid quan es cou al forn.
Construeix la seva obra pas a pas, com si fos un bordat, com si medités tranquil·lament. El filòsof Bachelard (1884-1962) ho anomena “imaginació material”: “Mitjançant l’acció, els somnis prenen forma”.
Al seu taller, la Thérèse Lebrun crea un món mineral de formes orgàniques, que sovint, com passa a la natura, es formen per acumulació de minerals. Aquestes obres de porcellana transmeten una sensació fràgil. Evoquen records d’infantesa; fòssils, troballes a la platja o formacions de calcita que s’han anat acumulant lentament.
Per saber més de l’artista:
Thérèse Lebrun
Vídeo extret de: https://www.youtube.com/@meisebotanicgarden/videos
Aquest vídeo s’ha realitzat amb motiu de l’exposició «L’herbari de porcellana» al Plantentuin Meise.
