ARTICLE PUBLICAT PER LA REVISTA ARRELS AMB MOTIU DE LA NOVA EDICIÓ DEL PROJECTE "New…
KEN MATSUZAKI EN LA PUCKED GALLERY

CATÀLEG PUBLICAT PER LA PUCKED GALLERY AMB MOTIU DE L’EXPOSICIÓ «ENERGY RELEASED» DE KEN MATSUZAKI
Avui compartim aquest catàleg publicat per la Galeria Pucker de Boston, Massachusetts, amb motiu de l’exposició «Energy Released» de ceràmiques de Ken Matsuzaki que van oferir l’estiu del 2020.
Ken Matsuzaki (Tòquio, 1950), llicenciat en Art Ceràmic a l’Escola de Belles Arts de la Universitat de Tamagawa, es trasllada a Mashiko el 1972 per fer d’aprenent amb Tatsuzo Shimaoka (qui anys enrera ja s’havia traslladat a Mashiko per estudiar amb Shoji Hamada). Després d’un aprenentatge de cinc anys, Matsuzaki estableix el seu propi forn, Yuushin-Gama. Tot i que el seu enfocament és molt contemporani, centrat en l’estil Oribe —incloent-hi el yohen, el shino i l’esmaltat oribe—, les seves obres tenen una forta base en la filosofia Mingei. L’obra de Matsuzaki s’ha exposat arreu del món.
Com s’expressa realment el poder de l’argila? Com es cou l’argila per expressar la seva energia? L’acte de coure elimina la ceràmica del regne de «l’art pur», que està ocupat per formes d’art com l’escultura i la pintura. Però per a mi, la cocció és expressió, la cocció és el que dóna a cadascuna de les meves peces el seu disseny. L’argila directament de la terra posseeix la seva pròpia personalitat i ofereix una inspiració creativa infinita.
Ken Matsuzaki

Per saber més sobre la galeria i l’artista:
https://www.puckergallery.com/artists#/ken-matsuzaki/
